Michaelkerk

Sinds 2014 maakt de voormalige H. Michaelparochie, samen met drie andere parochies, deel uit van de H. Augustinusparochie.

Onze moderne en mooie parochiekerk ligt in de wijk Brabantpark.

Wij zijn een gemeenschap van mensen die geraakt zijn door de H. Geest en die elkaar willen ontmoeten. We zijn zoekend en tastend onderweg en willen Kerk-zijn met ons hart.  Daarom is onze gemeenschap meer dan ons geloof vieren en bidden.

Ons gebouw is bij uitstek geschikt om elkaar te ontmoeten. We hebben een prachtige ontmoetingsruimte met uitstekende voorzieningen en meerdere vergaderruimtes .

In onze parochiekern besteden we veel aandacht aan de ouderen in onze wijk.

Wij zijn een actieve gemeenschap: we organiseren fiets- en wandeltochten, filmavonden, gespreksgroepen, koffiemiddagen, bijbelavonden, parochiereizen en nog veel meer.

Iedere zondag is er om 13.00 uur een Eucharistieviering in de engelse taal.

Wil je met ons kennismaken of het gebouw eens zien ? Kom dan eens binnenwandelen. Op maandag, woensdag en vrijdag staat de koffie klaar om 10 u. We houden rekening met de coronarichtlijnen. Je bent van harte welkom.

Het adres van de Michaelkerk is Hooghout 67 in Breda.

Het secretariaat is bereikbaar via e-mail michael@augustinusparochiebreda.nl  of

tel. 076 521 90 87 (ma/woe/vrijdag tussen 10.00 uur en 12.00 uur)

Bankrekeningnummer:
NL55 RABO 0108 9023 23

International English Mass in Breda

English Community

The international English community was created in March 2017 under the leadership of Fr. Edmund Owusu SVD. It was recognised that there was a growing need to cater for the spiritual needs of expats and international students studying in Breda. Complying with the request of Bishop Jan Liesen, the community was inaugurated in St. Michael church.

Since that time the community has continued to grow and flourish. It is now home to a multitude of diverse cultures, traditions, languages and ethnic backgrounds. What unites us is the love and care that the community members share with one another in the name of Jesus.

English Mass in Breda

The community comes together every Sunday at 13:00 hours in St. Michael church, Hooghout 67, Breda for the Eucharist celebration. The parish team of St. Augustine’s parish is responsible for this community under the leadership of Fr. Rian Supardi. There are many priests of the Society of the Divine Word (SVD) who regularly offer their help and support.

Contact

You may contact one of the priests by mail to pastores@augustinusparochiebreda.nl

Koren

Historie Michaelkerk

De H. Michaelkerk werd gebouwd  o.l.v. pastoor W. Wiertz  en gewijd op 29 november 2009 door bisschop J. van den Hende.

Het gebouw is ontworpen door architect Paul Goltstein en staat op de plaats van de voormalige kerk waarvan de toren bewaard is gebleven.

Huur kerk en voorzieningen

De Michaelkerk kan gebruikt worden voor r.k. vieringen volgens de richtlijnen van het Bisdom. De kerk kan niet gehuurd voor het sluiten van een burgerlijk huwelijk.

Het complex beschikt over enkele vergaderruimtes geschikt voor ca 12 personen.

Daarnaast is er een goed uitgeruste ontmoetingsruimte die geschikt is voor vergaderingen en presentaties voor ca 40 personen.

Deze ruimte beschikt over een beamer en ruime kookfaciliteiten.

Het gebouw is voorzien van een lift.

Tarieven

Voor actuele tarieven klikt u hier: Tarieven 2024

Reserveren

Voor de huur van de ruimtes kun je contact opnemen met het secretariaat : michael@augustinusparochiebreda.nl of

via tel. 076 521 90 87 op ma /woe/vrij: 10:00 – 12:00

Contact Michaelkerk

Je kunt het secretariaat van de Michaelkerk bereiken via e-mail michael@augustinusparochiebreda.nl

of tel 076 521 90 87  op maandag, woensdag en vrijdag tussen 9.30 en 12.00 u.